Tiden går, rekkevidden på Facebook består!

Norske Facebook-sider når like mange mennesker uten å betale som de gjorde i 2016. Myten om at det blir vanskeligere for sider å nå ut på Facebook er feil!

Den gjennomsnittlige organiske rekkevidden for norske Facebook-poster var 32,5% i 2017. Den virale rekkevidden var 33,6%. Totalt sett betyr det at poster fra norske Facebook-sider i gjennomsnitt når 66,1% av det antallet mennesker som liker siden uten å betale for promotering. Dette er omtrent det samme som i 2016 (66,6%).

Rapporten Facebook-effekt 2017 er resultatet av en analyse av 569.000 poster fra norske Facebook-sider fra 2017. Rapporten gir et detaljert bilde av hvilken effekt norske virksomheter fikk av sine Facebook-sider. Postene er fra over 2500 Facebook-sider i 128 ulike bransjer.

I rapporten kan du blant annet lese om:

  • Hvor mange mennesker når norske virksomheter med sine Facebook-poster?
  • Hva påvirker rekkevidden?
  • Hvilke posttyper fungerer best?
  • Hvilke poster skaper mest engasjement?
  • Hvordan driver du mest trafikk til nettsiden din fra Facebook?
  • Hvor mange ser egentlig på videoene du deler?
  • Hvilke bransjer gjør det bra, og hvilke gjør det ikke så bra?

Facebook-effekt 2017 er gratis, og kan lastes ned nedenfor.

Vil du ha en analyse av din egen side og tilhørende bransje, så koster det kr. 2.990,- (eks. MVA). Da får du en 36-siders detaljert rapport med analyse av hvilken effekt siden din hadde og en sammenligning med andre sider i samme bransje.
Ta kontakt på sl@areca.no hvis du ønsker analyse av siden din.

Registrer deg her, så får du Facebook-effekt 2017 tilsendt gratis:

 

You may also like...

5 Responses

  1. Bra rapport med paradoksale tall fra mediebransjen. Jeg anbefaler folk å lese.

  1. 20. februar 2018

    […] Lindblad i Areca Social kom ut med rapporten «Facebook-effekt» for to uker siden. Der har han analysert 569.000 Facebook-innlegg fra norske virksomheter i 128 […]

  2. 28. februar 2018

    […] Artikkelen er basert på analyser fra SoMeStatus.com og rapporten Facebook-effekt 2017. […]

  3. 3. april 2018

    […] fleste sider er det en større utfordring å få kommentarer enn å håndtere de som kommer. I 2017 fikk norske Facebook-poster i snitt 0,7 kommentarer pr. 1000 visninger av posten. Det vil si at en relativt populær post som når ut til 10.000 mennesker i snitt får 7 […]

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.