Trafikal Facebook-suksess

”Den største effekten ser vi på trafikalt grunnkurs. Der har vi fått 50 nye kunder via Facebook-siden.” forteller Charlotte Bergersen i Centrum Trafikkskole i Asker.

Når man vet at en gjennomsnittlig Klasse B-elev legger igjen ca 25.000 kroner hos kjøreskolen før han eller hun har ”fått lappen” , så utgjør de 50 nye kundene et stort potensial fremover.

Når Centrum Trafikkskole laget sin nye Facebook-side tidlig i sommer, la de vekt på å legge ut all informasjon de mente var interessant for ungdom som skal ta førerkort. Oversikt over trinnene i opplæringen, priser, kursplan og påmelding direkte fra Facebook gir potensielle kunder all nødvendig informasjon.

I tillegg laget de en Facebook-kampanje som har vist seg å være en stor suksess. Alle som klikker LIKE på siden kan komme innom trafikkskolen og få et skrapekort som gir en gratis online teori-test. I skrivende stund har 185 stykker klikket LIKE, og 50 av disse har altså blitt kunder.

”Vi poster jevnlig relevant informasjon, nyheter og påminnelser om kurs på Facebook, og kundene kan melde seg på direkte på Facebook” forteller Bergersen. ”Gaven de får hvis de klikker LIKE og kommer innom er ikke stor, men den er veldig relevant for ungdom som skal ta førerkort. Derfor har vi en jevn strøm av ungdom som kommer innom. Mange av dem blir kunder, og enda fler anbefaler oss for sine venner.”

Oppdatering februar 2012:
Ved utgangen av 2011 hadde antallet nye kunder som kommer gjennom Facebook passert 90, og hver måned kommer mellom 10 og 20 nye kunder til.

 

You may also like...

4 Responses

  1. Alviss sier:

    Nice idea 🙂 i suggest it for my driving school – http://www.autoskola-presto.com

  1. 14. november 2011

    […] verdier hvis man fokuserer riktig. Jeg har tidligere skrevet om Centrum Trafikkskole i Asker som har fått over 50 nye kunder gjennom Facebook i sommer. Når man vet at det koster en elev over 20.000 kroner å ta førerkort i klasse B, så kan disse […]

  2. 29. juli 2014

    […] hentet fra Ståle Lindblad sin blogg. Den første snakker om Centrum Trafikkskole som har fått flere kunder via Facebook. Den andre snakker mer generelt om målbare resultater i sosiale medier. Jeg legger dem ut her mest […]

  3. 18. juli 2016

    […] hentet fra Ståle Lindblad sin blogg. Den første snakker om Centrum Trafikkskole som har fått flere kunder via Facebook. Den andre snakker mer generelt om målbare resultater i sosiale medier. Jeg legger dem ut her mest […]

Skriv en kommentar