Hvordan brukte norske virksomheter Facebook i 2019, og hvilken effekt fikk de ut av det?
Blir det stadig vanskeligere for virksomheter å nå ut til brukerne på Facebook? Hva bør du poste for å nå målgruppen din på Facebook? Hva bør du holde deg unna? Hva gjør de som lykkes?
Jeg har analysert nesten 400 000 Facebook-poster fra norske virksomheter og 2,2 millioner kommentarer i 2019. Postene er fra over 3000 ulike virksomheter i en rekke ulike bransjer.
Rapporten gir deg blant annet svar på:
- Hvilke typer poster ble delt?
- Hvordan var utviklingen gjennom perioden?
- Hvor mange ser egentlig det som postes?
- Hvor mange klikker på lenkene?
- Hvor mange ser videoene helt til slutten?
- Hvordan påvirker engasjement effekten av Facebookposter?
- Når kommer kommentarene, blir de besvart og hvor mange av dem skaper dialog?
- Hvilke bransjer fikk bra effekt, og hvilke fikk dårlig effekt av Facebook i perioden?
- Hvordan har utviklingen vært de siste årene?
Hvis du vil analysere hvilken effekt din Facebookside har, så kan du gjøre det her.
Rapporten er gratis. Registrer epost-adressen din nedenfor, så sender jeg deg rapporten Facebook-effekt 2019.
Bransjerapporter
Det vil også i år bli laget egne rapporter for noen utvalgte bransjer. Bransjerapportene vil bli publisert på ReadCred.com. Rapportene er gratis, men krever registrering.
Du finner alle rapportene for bransjer her: https://readcred.com/areca
Bransjer:
Dagligvarer
Direktorater og statlige etater
Kjøpesentre
Kommuner og fylkeskommuner
Medier
Rapport for enkeltsider
Rapporten gir innsikt i hvilken effekt Facebook-siden din har hatt i 2019. Du får også tips om hva du kan gjøre for å forbedre effekten fremover.
Resultatene fra din side sammenlignes med resultatene fra relevante sider i samme bransje og norske sider generelt.
Hvis du bestilte Facebook-effekt siderapport i fjor også, vil årets rapport også ta for seg utviklingen fra 2018 til 2019.
I årets rapport finner du også en detaljert analyse av kommentarene på postene, siden Facebook har begynt å legge ekstra stor vekt på kommentarer og dialog.
Kontakt meg på sl@areca.no for å bestille analysen.