Facebook-effekt første halvår 2018

Hvordan brukte norske virksomheter Facebook i første halvår av 2018, og hvilken effekt fikk de ut av det?

 

Blir det stadig vanskeligere for virksomheter å nå ut til brukerne på Facebook? Hva bør du poste for å nå målruppen din på Facebook? Hva bør du holde deg unna? Hva gjør de som lykkes?

Jeg har analysert 279.500 Facebook-poster fra norske virksomheter i første halvår av 2018. Postene er fra over 3000 ulike virksomheter i en rekke ulike bransjer.

Rapporten gir deg blant annet svar på:

  • Hvilke typer poster ble delt?
  • Hvordan var utviklingen gjennom perioden?
  • Hvor mange ser egentlig det som postes?
  • Hvor mange klikker på lenkene?
  • Hvor mange ser videoene helt til slutten?
  • Hvordan påvirker engasjement effekten av Facebookposter?
  • Hvilke bransjer fikk bra effekt, og hvilke fikk dårlig effekt av Facebook i perioden?
  • Hvordan har utviklingen vært siden 2016?

Hvis du vil analysere hvilken effekt din Facebookside har, så kan du gjøre det her.

Rapporten er gratis. Registrer epost-adressen din nedenfor, så sender jeg deg rapporten Facebook-effekt 1H 2018.

 


Rapport for enkeltsider

Du kan bestille analyse av en enkelt Facebookside. Analysen tar for seg de samme temaene som den generelle rapporten, men viser resultatene fra din side. Analysen vil også sammenligne din sides resultater med den aktuelle bransjen og resultatene i den generelle rapporten. Kontakt meg på sl@areca.no for å bestille analysen.