Facebook-effekt 2019

Hvordan brukte norske virksomheter Facebook i 2019, og hvilken effekt fikk de ut av det?

Blir det stadig vanskeligere for virksomheter å nå ut til brukerne på Facebook? Hva bør du poste for å nå målgruppen din på Facebook? Hva bør du holde deg unna? Hva gjør de som lykkes?

Jeg har analysert flere hundre tusen Facebook-poster fra norske virksomheter og over en million kommentarer i 2019. Postene er fra over 3000 ulike virksomheter i en rekke ulike bransjer.

Rapporten gir deg blant annet svar på:

  • Hvilke typer poster ble delt?
  • Hvordan var utviklingen gjennom perioden?
  • Hvor mange ser egentlig det som postes?
  • Hvor mange klikker på lenkene?
  • Hvor mange ser videoene helt til slutten?
  • Hvordan påvirker engasjement effekten av Facebookposter?
  • Når kommer kommentarene, blir de besvart og hvor mange av dem skaper dialog?
  • Hvilke bransjer fikk bra effekt, og hvilke fikk dårlig effekt av Facebook i perioden?
  • Hvordan har utviklingen vært de siste årene?

Hvis du vil analysere hvilken effekt din Facebookside har, så kan du gjøre det her.

Rapporten er gratis. Registrer epost-adressen din nedenfor, så sender jeg deg rapporten Facebook-effekt 2019.


Rapport for enkeltsider

Rapporten gir innsikt i hvilken effekt Facebook-siden din har hatt i 2019. Du får også tips om hva du kan gjøre for å forbedre effekten fremover.
Resultatene fra din side sammenlignes med resultatene fra relevante sider i samme bransje og norske sider generelt.
Hvis du bestilte Facebook-effekt siderapport i fjor også, vil årets rapport også ta for seg utviklingen fra 2018 til 2019.

I årets rapport finner du også en detaljert analyse av kommentarene på postene, siden Facebook har begynt å legge ekstra stor vekt på kommentarer og dialog.

Kontakt meg på sl@areca.no for å bestille analysen.